אמאל'אמא

מה דעתכן ודעתכם על יוזמה של אימהות למען אימהות? רוצים ללמוד איך מוצאים טביעת רגל חברתית ושגשוג עסקי? הגעתם למקום הנכון

אז אחרי החגים כבר פה באופן רשמי, הרבה זמן לא כתבתי כתבה חדשה לבלוג כי אני עובדת על מלא דברים חדשים שאוטוטו ממש תוכלו לשמוע עליהם.

בחרתי לספר על יוזמה מקסימה של שתי יזמיות ליבי קריסטל ויפית כנף שבחרו לעשות טוב וליצור חוסן קהילתי – עסקי.

טביעת רגל חברתית היא שיטה שפיתחתי שמושתתת על 7 האסטרטגיות של העסקים המובילים בעולם שמובילה לצמיחה משמעותית הן לעסק והן לקהילה סביבו.

ליביפית בחרו אחרי תהליך עבודה רווי חשיבה אחת מ- 7 האסטרטגיות, אסטרטגית 1 תמורת 1.

היה להן חשוב שהאסטרטגיה שתמקסם את הביצועים הכלכליים והחברתיים שלהן כבעלות עסק.

האסטרטגיה מאפשרת לשפר את חייהם של קהל המטרה על ידי שימוש בכלים עסקיים.

מהי אסטרטגית 1 תמורת 1? וכיצד היישום נראה בתכלס

בעבור כל יומן שירכש יומן אחר ינתן במתנה לאמא שצריכה אותו ועל כן שם הפרויקט אמאל'אמא

לרוכשת יש אופציה לבחירה במעמד הרכישה לבחור לאיזה אמא היומן יגיע. מבין שלוש אפשרויות שיוצרות היומן הרגישו שהכי מדברות אליהן מהליבה העסקית שלהן.

הרעיון פשוט לאפשר לקהל הלקוחות שלהן להעביר את התרומה הלאה וההבנה שכל מוצר שווה להן יותר. בכל רכישה שלהן הן קונות שני יומנים ולא אחד. האחד ישמש אותה באופן אישי והשני ישמש אמא שהיא לא מכירה אבל הוא יוכל לעזור לה מאוד לנהל את הזמן בצורה הטובה ביותר.

כי היומן הוא לא רק יומן מעוצב יפה אלא כלי לניהול זמן שמפנה רבבות של שעות, דקות ושניות לאמא עסוקה שמתמודדת עם מצב לא פשוט.

עסק שיוצר פלטפורמה של תרומה ומערב את הלקוחות שלו יוצר חוסן קהילתי.

הוא מתכתב עם כלל מחזיקי העניין שבאים במגע באופן ישיר או עקיף עם הפעילות שלו, ובפרט עם המוצר שהוא יצר יומן ניהול זמן לאמהות.

במקרה הספציפי הזה, אנו מתייחסים אל הקהילה- נותנים מענה ואופציה לפתוח עולם חדש חדש. משמעות נוספת של תרומה לקהילה בצורה חדשנית שפחות מושתת על בעל העסק בלבד.

היזמיות ליביפית רצו מאוד למצוא את טביעת הרגל החברתית שלהן. הן התלבטו בין כמה אסטרטגיות מבין השבע, והבינו שכך הן רוצות להעניק משמעות נוספת, לאם הרוכשת ולאם שמקבלת את היומן, ולכן אסטרטגית 1 תמורת 1 נבחרה.

הן רצו לאפשר לאמא לקבל כלים ולבחון את היישום שלהם , ולכן יצרו קהילה סודית באינסטגרם בו אחת לשבוע הן עולות לייב ו"מפרקות" לכלי הניהולי החודשי את הצורה, היומן בנוי בצורת עבודה בכל מגרשי החיים לאורך שנה שלמה למשל ספטמבר הצבת מטרות, אוקטובר ניהול פיננסי נובמבר מערכות יחסים וכו' . נושאי הלייבים משתנים והם מרתקים אתם צריכים לסמוך עליי עם זה 🙂

הרצון היה לעלות את הערך של התרומה אסביר ממש עוד שנייה.

מכירים את פירמידת מאסלו?

פירמידת מאסלו יוצרת מדרג של סידור הצרכים החל מהבסיס הרחב ( צרכים פיזיולוגים בסיסיים – אכילה – נשימה- היגיינה) ועד לצרכים העליונים כמו מימוש עצמי.

ברגע שאנחנו נותנים לאימהות כלי ניהולי במקרה שלנו יומן שההתמחות שלו היא ניהול זמן אפקטיבי,אנחנו מאפשרים להם לעלות במדרג הצרכים של מאסלו אל עבר המימוש עצמי.

כשאנחנו תורמים מהן האסוציאציות הראשונות שעולה לכן ולכם לראש? מוצרי צריכה בסיסיים שיבטיחו את צורכי הקיום שלהם כמו מזון, מים וביגוד. כך, באופן לא מודע  אנחנו משמרים את הפער בין המעמדות ובמקום לתת חכה נותנים דגים.

כי ברגע שניתן משהו שעונה על צורך יותר גבוה – מימוש עצמי התוצאות יכולות להיות יותר אפקטיביות. כי ברגע שהאם תלמד לנהל את הזמן שלה בצורה אפקטיבית היא תוכל להספיק לתת תשומת לב לדברים נוספים שהיו מתפספסים. שיש ילד שמאושפז בבית החולים לרוב תשומת הלב הולכת אליו והצרכים של האם מתפספסים. לרוב ישנם ילדים נוספים בבית וה"חגיגה" לא פשוטה.

הן החליטו לצאת עם הפרויקט הזה ולשים את הצרכים של האם במרכז. דבר שקשור מאוד לליבה העסקית שלהן מאמנות לתכנון החיים. אחרי בירור מעמיק בנוגע לפרסונה המובילה ולקהל היעד שלהן שהוא אמהות חשבנו מה יניע אותן לפעולה ולאחר תהליך בירור עמוק הבנו שיישום אסטרטגית 1 תמורת 1 הייתה הרלוונטית ביותר לאסטרטגיה העסקית של ליביפית.

המטרה שרוכשות היומן ירגישו חלק מהעסק של ליביפית כי דרכו הן משפיעות לטובה על נושא שכואב להן והן עושות זאת באפס מאמץ במעמד הרכישה.

הלקוחות של ליביפית יהפכו להיות נאמנים יותר בשל המעורבות והתרומה הקהילתית, דבר שיצור בידול בין ליביפית למתחרות שלהן.

כך, אנחנו מצעים מודל חדש של תרומה לקהילה שלא מתבססת רק על משאבים כספיים אלא יותר במתכוונת של לתת את החכה – לתת כלים פרקטיים שיאפשרו לקהל המטרה לשדרג את חיו במקום לתת את הדג – תרומה נקודתית.

דרך יישום האסטרטגיה והמהלך ליביפית מתכתבות עם שלושה מחזיקי עניין בו זמנית : עובדים, לקוחות, וקהילה.

בנוסף, העסק יכול לספר על המהלך ולזקוף אותו כאחריות חברתית עסקית בה הוא נוקט, לשתף את הבשורה בנכסיו הדיגיטליים ולשמור על בידול מקצועי עסקי חזק ומנצח.

בשל התרומה הענפה והמעגלית שלו – עסק – קהל המטרה- התוצאה יצירת חוסן קהילתי

מזמינה אתכם לצפות בדף הנחיתה ובמסרים של הקמפיין.

בנימה אישית, אני כל כך שמחה לראות יזמיות שהחל מהשנים הראשונות של הפעילות שלהן שמות דגש לנושא החברתי והחוסן הקהילתי. בקיצור, מצאו טביעת רגל חברתית. שאני מדברת עם עסקים אפשר לראות עסקיים חדורי שליחות שמנסים להתחייב לעוד דברים משמעותיים ולא רק לשורת הרווח הכלכלי "היבשה". תמיד קל להגיד שאהיה גדול, שאהיה יותר רווחי, אעסיק עובדים אשקיע בתחום הזה גם. בעיני זו טעות ברגע שמתחילים לעשות זאת בצורה נכונה החל מההתחלה קהל הלקוחות הופך חיש מהר לנאמן והבידול של העסק הולך לפניו.

אמהות עם מהות, קמפיין ליבי ויפית יומן ניהול זמן לאמהות

מה דעתכם? מסכימים איתי? אשמח לשמוע תגובות בפרטי או ממש פה למטה בפוסט

גלילה לראש העמוד